•  

    30ο Δημοτικό Σχολείο Ηρακλείου

     

Πρακτικές οδηγίες για γονείς και εκπαιδευτικούς

Ένα από τα μεγαλύτερα θέματα που καλούμαστε να αντιμετωπίσουμε είναι η διαχείριση των ενδοοικογενειακών μας σχέσεων. Ένα πλήθος επιστημόνων μας επισημαίνει ότι η έλλειψη κοινωνικότητας σχετίζεται με αυξημένο κίνδυνο πρόωρων θανάτων και ότι η μοναξιά δημιουργεί χρόνιο στρες και αποδυναμώνει το ανοσοποιητικό μας σύστημα. Ο κατ΄ οίκον περιορισμός μπορεί να δημιουργήσει αίσθημα μοναξιάς, άγχος, κατάθλιψη, καθώς επίσης και αύξηση των ενδοοικογενειακών συγκρούσεων. Τα μέλη μιας οικογένειας καλούνται να βρεθούν σε ασυνήθιστα μεγαλύτερο χρόνο ο ένας με τον άλλον και συχνά σε περιορισμένο χώρο, ο οποίος δεν επιτρέπει να αναπτύξει ο καθένας την ιδιωτικότητά του. Εξαιτίας όλων αυτών οι οικογενειακές σχέσεις αποδιοργανώνονται ή κάποιες φορές οδηγούνται και σε κατάρρευση 풀빵엄마.

Η ΕΔΕΑΥ του 2ου ΣΔΕΥ, ανταποκρινόμενη στην ανάγκη κυρίως των γονέων για ενημέρωση και καθοδήγηση γύρω από θέματα που αφορούν τη διαχείριση αυτών των καταστάσεων σε σχέση με τα παιδιά, παρουσιάζει κάποιες ενδεικτικές προτάσεις.  Επίσης, έχει δημιουργήσει μια Google Form, στην οποία μπορούν να απευθύνονται οι γονείς για υποστήριξη και επικοινωνία : https://docs.google.com/forms/d/1IdU8p5qGIYDwmV5BO-iYZqgEQErUZdH7zPv7RjPUAoU/edit?usp=mail_response_notification&urp=gmail_link.

Προτάσεις:

  • Συζητάμε ανοιχτά με τα παιδιά για θέματα που τα απασχολούν, τα ενθαρρύνουμε να εκφράσουν τις ανησυχίες και τα συναισθήματά τους, απαντάμε με ειλικρίνεια σε ότι μας ρωτάνε, προσπαθούμε να τα καθησυχάσουμε.
  • Κάνουμε διάλογο με απλό και σύντομο τρόπο, χωρίς υπερβολικές αναλύσεις και πληροφορίες. Εξηγούμε στα παιδιά ότι είναι φυσιολογικό να αισθάνονται άγχος, φόβο, θυμό, θλίψη, ότι είναι μια προσωρινή κατάσταση και ότι δεν είμαστε οι μόνοι που βιώνουμε αυτή την κατάσταση 플래시 프린트.
  • Δε δίνουμε πληροφορίες ή οδηγίες για τις οποίες δεν είμαστε σίγουροι, δε φορτίζουμε τα παιδιά με περαιτέρω αγωνία και ανασφάλεια.
  • Προστατεύουμε τα παιδιά από την πολύωρη και υπερβολική έκθεση στις ειδήσεις, την τηλεόραση και τα social media και σε εικόνες ή πληροφόρηση που μπορεί να τα αναστατώσει και να αυξήσει τα επίπεδα του άγχους.
  • Ενημερωνόμαστε μόνο από επίσημους φορείς πληροφόρησης όπως ο Εθνικός Οργανισμός Δημόσιας Υγείας (ΕΟΔΥ).
  • Προσπαθούμε να μείνουμε ήρεμοι καθώς λειτουργούμε ως πρότυπα στα παιδιά μας. Αντιμετωπίζουμε με ωριμότητα την κατάσταση χωρίς να δραματοποιούμε τον κατ’ οίκον περιορισμό μας Download Thor Ragnarok. Σατιρίζουμε την καθημερινότητα και σχολιάζουμε με χιουμοριστικό τρόπο ώστε να εκτονώσουμε την ένταση.
  • Αφήνουμε κατά μέρους ενδοοικογενειακές συγκρούσεις. Προσπαθούμε να είμαστε υποστηρικτικοί και να ενδυναμώσουμε ο ένας τον άλλον για να διευκολύνουμε την καθημερινότητά μας.
  • Ενθαρρύνουμε τα παιδιά να βρουν τρόπους να εκφράσουν τα αρνητικά συναισθήματά τους μέσα από τη ζωγραφική, το θεατρικό παιχνίδι, τη δημιουργία ενός παραμυθιού, ή ακόμη και μέσα από παιχνίδι παντομίμας, τήρηση προσωπικού ημερολογίου (να γράψουν τις σκέψεις τους και να αποτυπώσουν σε λόγο πώς αισθάνονται).
  • Υπενθυμίζουμε τους βασικούς κανόνες υγιεινής και ως ενήλικες παίρνουμε όλα τα μέτρα προφύλαξης. Σεβόμαστε τις οδηγίες των ειδικών έτσι ώστε να λειτουργούμε ως πρότυπα μίμησης για τα παιδιά μας Download the eye-catching mp3.   Προσπαθούμε να μην παρεκκλίνουμε πολύ από την καθημερινότητά μας, όπως για παράδειγμα στον ύπνο και στη διατροφή.
  • Φτιάχνουμε μαζί με τα παιδιά ένα καθημερινό πρόγραμμα το οποίο περιλαμβάνει ποικίλες δραστηριότητες, π.χ. ψυχαγωγίας, άθλησης αλλά και δραστηριότητες εκπαιδευτικού περιεχομένου καθώς οι πολλές ώρες μέσα στο σπίτι μπορεί να οδηγήσουν σε ένα χάος ή ανία.
  • Ενθαρρύνουμε τα παιδιά να επικοινωνούν με τους φίλους και τους συμμαθητές τους και με αγαπημένα συγγενικά πρόσωπα που δε μπορούμε αυτό το διάστημα να τα συναντήσουμε (παππούδες κλπ). Προτιμήστε να μιλάτε μέσω τηλεφώνου ή βιντεοκλήσεων αντί για γραπτά μηνύματα έτσι ώστε να υπάρχει καλύτερη επαφή και επικοινωνία computer long-term games.
  • Κάνουμε δραστηριότητες μαζί με τα παιδιά μας, όλοι μαζί ως οικογένεια έτσι ώστε τα παιδιά να νιώσουν ασφάλεια και να αισθάνονται πιο ήρεμα.   Κάνουμε μικρές μετακινήσεις και περιπάτους όσο μας επιτρέπουν τα μέτρα, ερχόμαστε σε επαφή με τη φύση και τα ζώα.   Επιτρέπουμε μεγαλύτερη εκτόνωση ενέργειας και κινητική δραστηριότητα εντός του σπιτιού. Μεγαλύτερη επιτρεπτικότητα σε «μικρές αταξίες» που μέσα από αυτές εκτονώνεται η ενέργεια των παιδιών.
  • Οι γονείς παιδιών με διαγνωσμένες ιδιαιτερότητες, όπως ΔΕΠΥ, Διάχυτη Αναπτυξιακή Διαταραχή, παρορμητική συμπεριφορά και δυσκολίες συναισθηματικού τύπου θα πρέπει να επιτρέπουν μεγαλύτερα περιθώρια εκτόνωσης της ενέργειάς τους και να ενθαρρύνουν τη σωματική άσκηση εντός και εκτός του σπιτιού Download The Lord of The Somme. Επιπλέον, είμαστε περισσότερο επιτρεπτικοί με την ενασχόλησή τους με τα αγαπημένα τους αντικείμενα και τις στερεοτυπικές τους συμπεριφορές, γιατί έχουν βγει από τη ρουτίνα τους και την καθημερινότητά τους (για παράδειγμα επιτρέπουμε βίντεο, τηλεοπτικές σειρές, ηλεκτρονικά και άλλα παιχνίδια που τους αρέσουν και ασχολούνται μονομερώς).

Ιδέες για δραστηριότητες (ανάλογα την ηλικία) εντός και εκτός σπιτιού:

 Παρακολούθηση ταινιών-ντοκιμαντέρ, ηλεκτρονική πλοήγηση σε μουσεία, παρακολούθηση online θεατρικών παραστάσεων, αθλητικές δραστηριότητες, μουσική, χορός, επιτραπέζια παιχνίδια, παζλ, κατασκευές, έκφραση μέσα από την τέχνη π.χ. θεατρικό παιχνίδι, συμβολικό παιχνίδι, κουκλοθέατρο, θέατρο σκιών (εντοπίζουμε το χιούμορ στην καινούρια μας καθημερινότητα), δραματοποιούμε τραγούδια, ποιήματα, βοήθεια στις δουλειές του σπιτιού, μαγειρική (είναι ευκαιρία να μπουν τα παιδιά μέσα σε μία μάθηση οικιακών δραστηριοτήτων), περιποίηση κήπου-φυτών, φύτεμα λουλουδιών, διάβασμα λογοτεχνικών βιβλίων, παραμυθιών, εκπαιδευτικές πλατφόρμες για διαδικτυακά μαθήματα ανάλογα με την ηλικία του παιδιού, κ.τ.λ..

  • Δεν απαγορεύουμε τα τάμπλετ, τον υπολογιστή και τα ηλεκτρονικά παιχνίδια αλλά τα χρησιμοποιούμε με μέτρο καθώς δεν υπάρχει και άλλος τρόπος τα παιδιά να εκτονώσουν την ενέργειά τους. Γεμίζουμε το χρόνο με δημιουργικές δραστηριότητες, όπως προαναφέραμε για να μη βυθιστούν τα παιδιά στα κοινωνικά δίκτυα 대용량 첨부파일.
  • Απευθυνόμαστε σε ειδικό ψυχικής υγείας σε περίπτωση που παρατηρήσουμε έντονες ψυχικές αντιδράσεις ή συμπεριφορές που δε μπορούμε να διαχειριστούμε.

ΧΡΗΣΙΜΟ ΥΛΙΚΟ ΓΙΑ ΓΟΝΕΙΣ, ΜΑΘΗΤΕΣ ΚΑΙ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΥΣ

  1. Δείτε στο παρακάτω link προτάσεις για την ψυχολογική υποστήριξη οικογενειών και παιδιών κατά τη διάρκεια της παραμονής στο σπίτι:

http://www.centerschoolpsych.psych.uoa.gr/images/pdf/menoumespitisyndedemenoi–psichologiki-stirixi-gia-oikogeneies.pdf?fbclid=IwAR2vcSXEiZmCU8ofprfgtFPNUjbdYGsFYITt6HhglSmlG-LdfZfPcI1udUA

  1. Δείτε στο παρακάτω link χρήσιμες επισημάνσεις για γονείς σχετικά με την ψυχοκοινωνική υποστήριξη των παιδιών και των εφήβων για τον τον κορωνοϊό – Covid -19

http://www.centerschoolpsych.psych.uoa.gr/images/pdf/psychologiki-stirixi-paidiwn-apo-goneis-gia-koronoio-covid19.pdf

  1. Ψυχοκοινωνική υποστήριξη των μαθητών στο σχολικό περιβάλλον για τον κορωνοϊό – Covid -19. Δείτε στο link το έντυπο με τίτλο “Συζητώντας και στηρίζοντας τους μαθητές για τον Covid -19. Χρήσιμες επισημάνσεις για εκπαιδευτικούς και σχολεία.

http://www.centerschoolpsych.psych.uoa.gr/images/psychologiki-stirixi-st-sxolei-gia-koronoio_covid19.pdf?fbclid=IwAR2Q_KmOxzy2a7Vbsgb8MsoH4cnezPWwbvUOzbp-q_s3uNnOLHXWJCWThtY

  1. Κορωνοϊός (COVID-19): Οδηγίες Ψυχολογικής Υποστήριξης των Πολιτών

Το Υπουργείο Υγείας στο πλαίσιο εκπλήρωσης της αποστολής του, κοινοποιεί Οδηγίες Ψυχολογικής Υποστήριξης των Πολιτών, λόγω των μέτρων περιορισμού και αυτοπεριορισμού που λήφθηκαν με στόχο τον περιορισμό της διάδοσης της νόσου COVID-19. Οι οδηγίες εκπονήθηκαν από την Α΄ Ψυχιατρική Κλινική της Ιατρικής Σχολής του Εθνικού & Καποδιστριακού Πανεπιστημίου Αθηνών 동물철권2 모바일.

https://www.moh.gov.gr/articles/health/dieythynsh-dhmosias-ygieinhs/metadotika-kai-mh-metadotika-noshmata/c388-egkyklioi/6936-korwnoios-covid-19-odhgies-psyxologikhs-yposthrikshs-twn-politwn?fbclid=IwAR1iLvbtJaSgLW2nQaytfgAbuCKJUYzwEj5AWI7OqREY1YRjDvWvtWV8JOU

  1. Οδηγός και ερωτοαπαντήσεις ενημέρωσης από τον Εθνικό Οργανισμό Δημόσιας Υγείας (ΕΟΔΥ), σε συνεργασία με τη Γενική Γραμματεία Πολιτικής Προστασίας: έκδοση 8 Οδηγιών και 19 Ερωτήσεων-Απαντήσεων για τη νόσο COVID-19.

https://www.civilprotection.gr/sites/default/gscp_uploads/media_root/coronoios_social_media.pdf

https://www.civilprotection.gr/sites/default/gscp_uploads/media_root/coronoiosfaqinside.pdf

  1. Συμβουλές για τους εκπαιδευτικούς που κάνουν τη μετάβαση στις νέες μεθόδους διδασκαλίας https://elpse.com/gia-tous-ekpaideftikous-metvash-sthn-eks-apostasews-ekpaidefsh/
  2. Στο παρακάτω link της European Society for Child andAdolescent Psychiatry (ESCAP) θα βρείτε πλήθος πληροφοριών για τις οικογένειες και για τους επαγγελματίες, για την ψυχική υγεία των παιδιών και των εφήβων για την πανδημία του κορωνοϊού, καθώς και μια ανακοίνωση του Προέδρου της ESCAP Ομ. Καθηγητή κ. Δ. Αναγνωστόπουλου.

https://www.escap.eu/index/coronavirus-and-mental-health/

  1. Ανακοίνωση της Παιδοψυχιατρικής Εταιρείας Ελλάδος για την πανδημία COVΙD-19

https://www.hscap.gr/coronavirus

  1. Ενημέρωση για τον COVID-19 σε προσβάσιμες μορφές. Εδώ θα βρείτε προσβάσιμες πληροφορίες για τα άτομα με αναπηρία (μαθητές, γονείς, εκπαιδευτικούς και πολίτες).

http://prosvasimo.iep.edu.gr/el/de-fovomaste-prostateuomaste-aspida-mas-h-gnwsh

  1. Στην παρακάτω πλατφόρμα μπορεί να βρει κανείς οδηγίες για εκπαιδευτικούς και την στήριξη των παιδιών σε περίοδο κρίσης http://www.connecting4caring.gr/

ΨΥΧΟ – ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΟ ΥΛΙΚΟ

Ψυχοπαιδαγωγικό υλικό για δημιουργική απασχόληση παιδιών THRIVEGLOBAL https://thriveglobal.gr/enotites/covid-19/

ΤΗΛΕΦΩΝΙΚΕΣ ΓΡΑΜΜΕΣ ΒΟΗΘΕΙΑΣ-ONLINE ΠΛΑΤΦΟΡΜΕΣ

  1. ΤΗΛΕΦΩΝΙΚΗ ΓΡΑΜΜΗ ΨΥΧΟΚΟΙΝΩΝΙΚΗΣ ΥΠΟΣΤΗΡΙΞΗΣ ΓΙΑ ΤΟΝ ΚΟΡΩΝOΪΟ ΑΠΟ ΤΟ ΕΚΠΑ

https://www.uoa.gr/anakoinoseis_kai_ekdiloseis/proboli_anakoinosis/tilefoniki_grammi_psychokoinonikis_ypostirixis_gia_ton_koronoio/?fbclid=IwAR3HQQwQuckKWlGIGbH4xnqWSUY1xCO8KdTfA_vdvbNGkAXpbP52xwrpZ8A

Ώρες  λειτουργίας: Τηλεφωνική γραμμή  βοήθειας Δευτέρα έως Κυριακή στο τηλέφωνο 210 7297 957  από  10.00  π.μ έως  08.00 μ.μ Για Οικογένειες Και Παιδιά: Επισημαίνεται ότι η Υπηρεσία Παιδιών και Εφήβων της Α΄ Ψυχιατρικής Κλινικής, θα απαντά τηλεφωνικά, καθημερινά τις εργάσιμες  μέρες  9:00 -14:00, στις οικογένειες που χρειάζονται συμβουλές για τα παιδιά ή υποστήριξη, στα τηλέφωνα 210- 7600100 και 210 – 7669584 Download Godzilla King of Monsters. Υπεύθυνη, η κα Ελένη Λαζαράτου, Καθηγήτρια Παιδοψυχιατρικής.

  1. ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΨΥΧΙΑΤΡΙΚΗ ΕΤΑΙΡΕΙΑ

Η εφαρμογή θα τεθεί σε λειτουργία απο 19/3/2020 μετά τις 10.30 π.μ. και για 3 μήνες. Πατήστε εδώ για να συνδεθείτε με διαθέσιμο ψυχίατρο ή ψυχολόγο: https://sessions.melapus.com/en

  1. ΚΛΙΜΑΚΑ-ΦΟΡΕΑΣ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ ΑΝΘΡΩΠΙΝΟΥ ΚΑΙ ΚΟΙΝΩΝΙΚΟΥ ΚΕΦΑΛΑΙΟΥ ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΝΤΙΜΕΤΩΠΙΣΗ ΤΟΥ ΚΟΙΝΩΝΙΚΟΥ ΑΠΟΚΛΕΙΣΜΟΥ Kοινωνικός φορέας, μη κερδοσκοπικός – μη κυβερνητικός οργανισμός -ΝΠΙΔ

http://www.klimaka.org.gr/home/

1018: 24-ωρη  γραμμή παρέμβασης για την αυτοκτονία

  1. Η Γραμμή  SOS 15900 είναι µια υπηρεσία εθνικής εµβέλειας που δίνει τη δυνατότητα στις γυναίκες θύµατα βίας ή σε τρίτα πρόσωπα να επικοινωνήσουν άµεσα µε ένα φορέα αντιµετώπισης της έµφυλης βίας.

http://womensos.gr/15900-24ori-tilefoniki-grammi/

  1. Τηλεφωνική Υποστήριξη εγκύων, νέων μητέρων και πατέρων από την ΑμΚΕ Φαιναρέτη 210-9319054

https://www.fainareti.gr/el/nea/item/183-koronoios-thlefwnikh-yposthrixh-egkywn,-newn-mhterwn-kai-paterwn-apo-thn-amke-fainareth-210-9319054?fbclid=IwAR29yFGPDiJAHfP1ofkGcBv3F50zPqRvymuoW17FyxfP6ClNaWEmei1p_qU

  1. Η γραμμή ψυχολογικής υποστήριξης της Μονάδας με τηλ. αριθμό επικοινωνίας: 2107776617 λειτουργεί από Δευτέρα έως και Παρασκευή, 12:00 μ.μ έως 15:30 μ.μ στην προσπάθεια βελτίωσης της ποιότητας ζωής των χρονίως πασχόντων συνανθρώπων μας και των φροντιστών τους μέσα στις πρωτόγνωρες και αντίξοες συνθήκες που βιώνουμε. http://www.monadaanakoufisis.gr/
  2. Υπηρεσίας πληροφόρησης και υποστήριξης «Διεκδικούμε μαζί» που κάθε ενδιαφερόμενος πολίτης με αναπηρία μπορεί να απευθύνεται καθημερινά στο τηλέφωνο 210-9949837 무료 이미지 사진. https://www.esamea.gr/contact/let-s-do-it-together

Παναγιωτάκης Αλέξανδρος, Ψυχολόγος

Αρβανιτίδου Χριστίνα, Κοινωνική Λειτουργός

Τα σχόλια είναι κλειστά.